KAWAN-KAWAN CIK AIN

Tuesday, August 23, 2011

..:: Ku PerLukanmu ::..

hai...
assalamualaikum... firstly, thanx kpd insan yg sudi menjengah masuk kat blog aku... dari negeri sembilan, melaka, jakarta pun ade ! hahahehe (nickname ahli apc)
kali ni entry aku nak story cket about perkembangan aku...
tajuk kat atas ni pun macam pelik ?
pelik ke ?? hahahehe
haha !

ok la...
actually, aku ngah menjinak-jinakkan diri dalam bidang penulisan novel...
b4 ni aku ade gak try... tp sekerat jalan je...
but, now...
aku rasa macam bersemangat cket ar...
sbb dpt semangat from my fren adilla
and my beloved boyfriend ; hafizzul ayub
thanx korg coz appriciate aku punya idea nak wat novel...
setakat ni baru belas2....
tak sampai suku lagi... hahahehe

ok la....
let's i explain about the sinopsis...
Qaseh Altrisya... seorang guru tadika yg sangat comel dan petah berkata di hadapan kanak-kanak yang berusia 4 until 6 years... dia bercinta dengan lelaki idamannya, Raif Danial juga seorang guru tadika di kuala lumpur. mereka menganyam percintaan dari zaman universiti lagi...
namun, percintaan mereka dilanda badai seketika apabila Raif Danial memberitahu yang dia mempunyai penyakit sejak dari lahir.
penyakit itu langsung tidak memberi impak pada hubungan mereka, malah lebih menguatkan lagi hubungan percintaan mereka....
mereka mengambil keputusan untuk menamatkan zaman bujang mereka tanpa meberitahu kedua orang tua Qaseh tentang penyakit Raif Danial...
disangkakan panas hingga ke petang rupa-rupanya hujan di tengah hari...
Qaseh sedang mengandung anak Raif Danial... setelah 5 bulan mengandung, Raif Danial pergi menghadap ILAHI untuk selam-lamanya...
kehadiran abang Maria, Airiel Ezriey seorang Duda anak satu dan juga bekas pensyarah Qaseh di universiti untuk membantunya keluar dari kancah penderitaan akibat kehilangan suami untuk selama-lamanya...
dapatkah Qaseh melupakan arwah Raif Danial setelah bertemu dengan Airiel Ezriey ?
bagaimana pula dengan anak dari benih arwah Raif Danial ?
hanya kasih yang mampu memberikan jawapan kerana dirinya memerlukan seseorang untuk dia bahagia.....

ni ajelah sinopsis yg dapat aku share...
hope ok la... tp xtau la tajuknya sesuai or tak... hehe.... :p

No comments:

Post a Comment

Add by adverlets